14 Şubat 2019 Perşembe

Cowspiracy: Sürdürülebilirliğin Sırrı

Merhaba,


Bir belgesel izledim hayatım değişti. Paylaşmam gerek.

Cowspiracy: The Sustainability Secret.


Aslında 2014 yapımı bir belgesel. Ama ben yeni izledim. Uzun yıllardır farkındalık belgesellerine karşı mesafeliyim. İlk hayvan hakları farkındalığına vardığım yıllar içerisinde, izlediklerimle düştüğüm depresif kuyudan çıktıktan sonra, uzun bir mola vermiştim.

Yine temkinli ama istekli ve biraz da hayvan hakları odağından çok "çevre hareketi" temalı belgesellere bakınırken karşılaştım bu kaynak belgeselle.


Amerikalı bir çevrecinin, küresel ısınma farkındalığıyla birlikte, karbon ayak izini azaltmak için günlük yaşantısında hayata geçirdiği kişisel tasarruflar ile yetinmeyip, araştırmaya başlamasıyla ortaya çıkan bir belgesel. Ben de son zamanlarda dünya kaynaklarının tasarruflu kullanılması üzerine evrilen sorumluluk bilinci iç güdümle merakla izlemeye başladım. Ancak iş dönüp dolaşıp öyle yerlere vardı ki, bütün bilincim güncellendi. Spoiler vererek tadını kaçırmak istemiyorum. Hem de herkesin bu aydınlanmaya; raporlu veriler, röportajlar ve tüm gerçekliğiyle sindirerek varmasını istiyorum. Sindire sindire şok olacaksınız.

İçerisinde çok fazla katliam görüntüsü yok. Hassas ve duyarlı insanlar için yer yer rahatsız edici sahneler mevcut. Ancak üstesinden gelinemeyecek kadar değil. Bunu neden belirtiyorum biliyor musunuz? Özellikle vegan, vejetaryen olan ve özellikle vegan, vejetaryen olmayanların yani HERKESİN izlemesini çok istiyorum bu belgeseli!


Cowspiracy: The Sustainability Secret (2014)



Endüstriyel hayvancılığın; okyanuslara, yağmur ormanlarına, atmosfere nasıl bir etkisi olabilir ki?

Pek tabii ki yıllardır kullanılan argümanlar ve bilinen gerçekler var. Ancak etkinin boyutu, o kadar inanılmaz ve inkar edilemez bir işle desteklenmiş ki, köşeye sıkışıyorsunuz.

Konu hayvanlar ya da çevre bile değil artık. İnsanlık, zavallı insanlık, bazı küresel çıkar gruplarının menfaati uğruna kendi sonunu getirmiş aslında...


Netflix Türkiye'de Türkçe alt yazı seçeneği ile izleyebilirsiniz.


Sevgiler,
vegankozmetik.blogspot.com
instagram.com/vegankozmetik

Hiç yorum yok: